کانکس ویلایی: آنچه قبل خرید باید بدانیم (لیست قیمت)

تیتر هاب مطالب این صفحه

کانکس ویلایی چیست؟

کانکس ویلایی سازه هایی از پیش ساخته هستند که با متریال ها و ابعاد و ارتفاعی مختلف طراحی و تولید می شود این کانکس ها قابلیت شخصی سازی شدن به سفارش مشتری را دارند و به صورت یک خوابه، دو خوابه و چند خوابه با امکانات رفاهی مختلف تولید می شود برخی از این کانکس ها به صورت سالنی و یا سوئیت هستند زمانی که از یک کانکس ویلایی صحبت می شود منظور سازه ای با تمام امکانات مانند سالن پذیرایی، اتاق خواب و سرویس بهداشتی و آشپزخانه و .. است. متریال ها و ابعاد مختلف این ویلاها با توجه به سفارش مشتری و کارشناسی، طراحی و تولید می شود. افرادی که نمی خواهند پروسه ساخت ویلاهای سنتی که زمان بر است را طی کنند می تواند از این کانکس های قابل حمل استفاده نمایند.

برای خواندن مطالب درمورد خرید کانکس:

کانکس ویلایی در واقع نوعی سازه از پیش ساخته ، آماده و سبک است و بهترین جایگزین برای یک محل مسکونی می باشد. این نوع سازه در زمانی کوتاه و با سرعت در هر محلی قابل نصب است کانکس های ویلایی را می توان به راحتی و در کمترین زمان (چند ساعت حتی) آماده تحویل و نصب نمود. کانکس ویلایی را با طرحی از مشتری می توان اجرا و نصب کرد. با سوار کردن قطعات از پیش ساخته در محل مورد نظر می توان یک ویلای مسکونی باامکانات مورد نیاز داشت .

کانکس ویلایی کجا کاربرد دارد؟

کانکس ویلایی در مناطق ییلاقی و باغ ها کاربرد های بسیاری دارد. این نوع کانکس دقیقا مطابق یک خانه ویلایی بوده اما در ابعادی کوچکتر می باشد. هرچند این نوع کانکس بر اساس سلیقه مشتری می تواند ابعاد مختلفی داشته باشد. برخی از کانکس ها سفارشی هستند و دارای ابعاد و شکل های متنوعی می باشند. می توان کانکس ویلایی را نیز در این دسته قرار داد زیرا مشتریان براساس سلیقه خود و اعضای خانواده شان اقدام به سفارش می نمایند و طرح های مختلفی را برای ساختن کانکس های ویلایی در نظر دارند. در برخی از شرکت ها مانند: میاک کانتین، کانکس آماده ویلایی نیز موجود می باشد و شما عزیزان اگر در انتخاب کانکس عجله دارید و حساسیتی ندارید، می توانید از کانکس های آماده شرکت میاک استفاده نمایید.

کانکس ویلایی

کانکس دست دوم

کانکس دست دوم یکی از پرکاربردترین نوع کانکس ها میباشد. کانکس کارکرده یا دست دوم در هر طرح و نمایی میتواند باشد که بستگی به نوع سفارش قبلی مشتریان دارد. کانکس دست دوم را پس از خرید توسط شرکت سیبا سازه بازسازی شده و از دوباره به فروش میرسد.

 کانکس  دست دوم مناسب شرکت ها، پیمانکاران ساختمانی، راهسازی، شهرسازی و… که توان خرید  نو را ندارند و یا نمی خواهند هزینه ی زیادی کنند، پیشنهاد می شود
تعیین قیمت این سازه به طور کلی و در شرایطی که این سازه از سلامت خوبی برخودار باشد معمولاً قیمت دست دوم آن با نو حدود ۲۵ تا ۴۰ درصد ارزان تر است . و این سلامت براساس بازدید اولیه از سازه ی آن و تاسیسات داخلی صورت می گیرد
کانکس های پیش ساخته در انواع مختلفی ساخته می شوند که هر کدام از آنها برای مصرفی خاص ساخته می شوند. میزان تنوع موجود در ساخت کانکس های دست دوم باعث شده است که در مدل دست دوم کانکس پیش ساخته هم تنوع زیادی وجود داشته باشد.
از مزایای کانکس ها قابلیت جا به جایی می باشد؛ لذا در صورت نیاز به تغییر محیط و شرایط آب و هوایی می توان کانکس را به مکان مورد نظر انتقال داد.

قیمت کانکس دست دوم به چه عواملی بستگی دارد ؟

 سال ساخت کانکس
 ابعاد کانکس
ظاهر کانکس
 مواد به کار رفته در تولید کانکس
مقدار آسیب دیدگی آن و … بستگی دارد 
کانکس دست دوم با توجه به ظاهر و داخل کار متفاوت می باشد و قیمت کانکس دست دوم به اندازه و مقایس ان نیز بستگی دارد کانکس دست دوم مورد استفاده مشتریانی می باشد که می خواهندی هزینه کمتری برای اسکان نیروها داشته باشند
کلیه شرکتها اعم از شرکتهای دولتی ویا شرکتهای خصوصی، پیمانکاران ساختمانی، راهسازی و شهرسازی و اشخاص حقیقی و حقوقی، در صورتیکه میخواهند هزینه کمتری از بابت خرید  بپردازند، میتوانند از کانکس دست دوم استفاده نمایند.

اگر به دنبال کانکس دست دوم قیمت مناسب هستید با میاک کانتین تماس بگیرید

مزایای کانکس ویلایی

اصلی ترین مزیت این کانکس ویلایی به صرفه بودن هزینه و زمان ساخت این سازه هاست. برای نصب کانکس های ویلایی نیازی نیست عملیات وقت گیر بنایی را پشت سر بگذارید ضمن این که این سازه ها را در هر مکانی می توان نصب نمود و همین امر باعث شده گزینه ی مناسبی برای اجرای طرح های موقت و یا بلند مدت تجاری و مسکونی باشد نه تنها کانکس ویلایی گزینه ای به صرفه برای جایگزینی سازه های سنتی است از بعد هزینه بسیار به صرفه تر از سازه های سنتی می باشد و به راحتی و در زمان کوتاهی می توان کانکس ویلایی را تجهیز و آماده سکونت کرد. یکی دیگر از مزایای استفاده از کانکس ویلایی قابلیت حمل و نقل و جابه جایی این سازه است در پروژه های عمرانی با پایان پروژه می توان کانکس را جابه جاکرد و یا به فروش رساند.

این سازه ها در برابر زلزله و در برابر آتش سوزی و طوفان و سایر اتفاقات غیر مترقبه مقاومند. کانکس های ویلایی ضد آب بوده و در برابر باد و برف و باران نیز مقاوم است، در عین حال قابل شستشو بوده و می توان با نمای خارجی متفاوت این کانکس ها را خریداری نمود، درب و پنجره کانکس های فوق ضد سرقت بوده و کف و دیواره های کانکس را می توان عایق بندی نمود.

کانکس ویلایی مناسب افرادی است که همیشه در سفر هستند یا به دلیل اقامت در مناطق ییلاقی و باغات خود ، نیاز به محلی برای سکونت دارند. به طور کلی چون هزینه های ساخت و ساز بسیار زیاد است، سفارش و خرید بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. به این ترتیب می توانید با تهییه کانکس های ویلایی همیشه خانه خود را همراه داشته باشید و به راحتی به هر کجا که دوست دارید بروید. در صورتی که کانکس شما چرخدار باشد برای جا به جایی بسیار راحت تر خواهید بود. از دیگر ویژگی هایی که استفاده از کانکس را تقویت می نماید، مقاومت و استحکام آن در برابر شرایط جوی و یا مخاطراتی مانند زلزله است. به همین خاطر پیشنهاد می شود اگر به خانه متحرک نیاز دارید حتما اقدام به تهییه ویلایی نمایید.

از دیگر مزایایی که برای استفاده از کانکس ویلایی می توان نام برد، داشتن تمام بخش های مدنظر مشتری است. یعنی همه بخش هایی که شما برای یک ویلا در نظر دارید، در کانکس های ویلایی قابل اجرا است. این ویژگی ها و مزیت ها موجب می شود استفاده از کانکس افزایش یابد.

قیمت کانکس ویلایی

قیمت نهایی یک کانکس ویلایی بر اساس ابعاد و یا متراژ ساختمان و نوع مصالح استفاده شده و تجهیزات کانکس ارزیابی می شود به طور معمول قیمت گذاری متری صورت می گیرد البته قیمت اجرا بعد از مشخص شدن نقشه های فنی و پلان و در نظر گرفتن ابعاد و امکانات کانکس به طور دقیق قابل ارزیابی است. امکانات و مصالح به کار رفته در ساخت کانکس یکی از موارد مهم و موثر در قیمت کانکس ویلایی است، جنس مواد اولیه به کار رفته در ساخت کانکس، متراژ و فضای مورد نظر برای نصب کانکس و نحوه ساخت و اجرای کانکس و هزینه ی حمل و نقل از دیگر موارد تفاوت قیمت هاست.

کانکس های ویلایی رنج قیمتی متفاوتی دارند و مانند خانه به صورت متری محاسبه می شوند. این قیمت پایه به عوامل زیادی بستگی دارد مانند: مصالح به کار برده شده، نوع کابینت، شیرآلات، جنس کف، سرویس های بهداشتی، تعداد اتاق ها، سینک ظرفشویی و غیره. هر چه مصالح به کار برده شده درجه یک و آنتیک باشد مطمئنا قیمت کانکس نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این رنج قیمت از یک میلیون و دویست هزار تومان شروع می شود. حال اگر قصد سفارش و خریداری کانکس ویلایی دوبلکس دارید باید هزینه بیشتری نمایید. زیرا قیمت کانکس ویلایی دوبلکس از کانکس های معمولی بیشتر است.

کانکس ویلایی میاک

قبل از خرید لازم است نوع کاربری آن را مشخص نمایید برای این که یک کانکس ویلایی خوب با ویژگی ها و امکانات مورد نظر داشته باشید و در پایان از خرید خود راضی باشید بهتر است برای تهییه کانکس ویلایی به مجموعه میاک مراجعه نموده و با بهره گیری از مشاوران و کارشناسان این مجموعه درخواست بازدید از محیط و ملک را بدهید متخصصین این مجموعه با بازدید از ملک طراحی و نقشه ها و پلن، اقدام به حمل سازه به محل کرده و مراحل نصب سازه را انجام می دهند.

برای خواندن مطالب درمورد کانکس نگهبانی :

ابعاد کانکس های ویلایی

از بعد ابعاد کانکس های ویلایی محدودیتی ندارند و می توان این کانکس ها را با ابعاد مختلف با توجه به سلیقه مشتری و اقلیم آب و هوایی تولید کرد . تنها بحث حمل و نقل است که محدودیت هایی به وجود می آورد به همین دلیلی یا باید کانکس ویلایی را در ابعادی قابل حمل ساخت یا از دیوارهای پیش ساخته کانکسی استفاده برد و این دیوار ها را در محل مورد نظر جوشکاری و نصب و مونتاژ کرد البته این برای کانکس های ویلایی در ابعاد بزرگتر از حد استاندارد می باشد زیرا حد مجازی ( از بعد )استاندارد های ترافیکی تعیین شده، به همین دلیل است که این گونه کانکس ها در محل اجرا سر هم می شود و یا به صورت چند تکه یا چند قلو به محل مورد نظر انتقال می یابد.

اندازه طول کانکس های ویلایی از 400 تا 1200 سانتی متر می باشد و عرض آنها بین 250 و 300 سانتی متر است در کشورهای پیشرفته از این کانکس ها به عنوان کاروان مسافرتی استفاده می کنند. کانکس های ویلایی 40 متری و صد متری هم وجود دارد.

کانکس ویلایی

نصب کانکس   

کانکس های ویلایی ابعاد کوچکتری از خانه های با مصالح ساختمانی دارد امکانات کانکس های فوق مشابه همان سازه های سنتی است، این سازه ها هم بسته به محیط با فونداسیون در محل نصب می شود. نقطه نصب باید تراز و صاف باشد تا وزن سازه به پایین منتقل شود. در برخی موارد برای نصب کانکس ها از خرپا استفاده می کنند که این موضوع باید با توجه به وزن و محاسبات اصولی صورت پذیرد.

برای خواندن مطالب درمورد فروش کانکس:

کانکس ویلایی


کاربرد کانکس ویلایی

سوالی که ممکن است ذهن بسیاری افراد را به خود درگیر کند این است که کانکس ویلایی چه کاربردی دارد و در چه زمان ها و شرایطی از این کانکس ها می توان استفاده کرد؟کانکس های ویلایی به عنوان سازه هایی از پیش ساخته و قابل حمل نیازی به مصالح سنگین و نصب سخت با صرف زمان طولانی مدت ندارند و می توان در مکان هایی که امکان ساخت و ساز در آن مکان ها مقدور نیست، مانند مکان های صعب العبور بیشترین استفاده را کرد. انعطاف پذیری این سازه ها در ساخت باعث شده این سازه ها در موارد مختلف از قبیل سیل و زلزله و شرایط سخت آب و هوایی و زمان هایی که نیاز به اسکان فوری است به کمک بیاید. همچنین از این کانکس های از پیش ساخته برای راه اندازی رستوران و فروشگاه و نمازخانه در هر مکانی استفاده نمود.

این کانکس ها برای ایجاد فضای اضافی برای یک ساختمان و یا طبقه، برای حراست و نگهبانی و سکونت مناسب هستند. برای ساختمان های در حال ساخت و یا در مزارع سازه ای مناسب برای استراحت می باشد. کانکس های ویلایی قابلیت مونتاژ و دمونتاژ مجدد برای بهره برداری مجدد را دارند .

امکانات کانکس ویلایی

بسته به نیاز مشتری امکانات متفاوتی برای کانکس های ویلایی می توان نصب کرد. امکانات و ویژگی های هر کانکس با توجه به نوع کاربردی که مشتری می خواهد از کانکس داشته باشد، متفاوت است تجهیز کانکس به اینترنت علاوه بر امکاناتی نظیر آشپزخانه و سرویس بهداشتی و… از امکاناتی که اغلب مشتری ها تمایل دارند کانکس ها بدان مجهز باشند علاوه بر این موارد می توان امکانات دیگری که مورد نیاز مشتریست در کانکس ها نصب نمود به عنوان مثال تانکر ذخیره آب و فضایی برای پیانو و سونا و یا پریز و کلید هایی برای نصب و راه اندازی اینترنت و سرویس های متعدد بهداشتی، روشویی، آینه و فلاش تانک و شیرآلات و انواع لوله کشی ها و…. سرویس ها قابلیت نصب سرامیک دارد

امکان نصب آبگرمکن دیواری و امکان نصب لوستر و آویز نیز وجود دارد انواع چراغ های دیواری و جارختی و امکان نصب کولر گازی و سیم کشی برای آنتن و فضایی برای کفش کن و .. از دیگر امکانات قابل نصب در کانکس ویلایی است.

تفاوت كانكس ویلایی با ویلای سنتی

از تعاریف بالا به خوبی مشخص است که کانکس های ویلایی قابلیت جابه جایی دارد و یکی از عمده ترین تفاوت های این کانکس ها با ویلای سنتی همین موضوع است. برای کانکس هایی که بناست جا به جا شوند، حمل و نقل در همان جا پیش بینی می شود. به صورت ویژه کانکس های ویلایی سرعت اجرای بالایی نسبت به سازه های سنتی دارند. کانکس ویلایی که ملک ییلاقی نیز به آنها گفته می شود قابلیت اجرا مطابق میل هر شخصی را دارد. در سازه های سنتی بین یک سال تا 2 سال زمان می برد تا ساختمان مورد نظر تان اجرا شود و هزینه ی زیادی صرف نگهبان و مصالح ساختمانی و هزینه های متعدد دیگری نیز می شود.

مصالح ساختمان فوق در برابر زلزله ممکن است مقاوم نباشند ( به جهت وزن زیادی که دارند) همچنین عوامل متعددی از قبیل تخریب و خطر سقوط مصالح در ساخت سازه های سنتی وجود دارد اما در سازه های کانکسی نه تنها زمان نصب و اجرا حتی گاهی به یک روز تا ده روز می رسد، مقاومت بالایی در برابر زلزله و خطرات این چنینی دارد. بحث تغییر کاربری در کانکس ها به راحتی امکان پذیر است حال این که همین امر در سازه های سنتی نه تنها هزینه بلکه زمان زیادی نیز می طلبد. ساخت سازه های سنتی در هر مکانی و هر فصلی ممکن نیست در حالی که در کانکس های ویلایی این امکان وجود دارد.

کانکس ویلایی

برای خواندن مطالب درمورد کانکس کارگاهی :

طراحی کانکس ویلایی

تجربه و مهارت در طراحی کانکس ویلایی یکی از فاکتور های مهم و تاثیر گذار در نتیجه کار است ابتدا برای شروع طراحی از محل نصب کانکس بازدید به عمل می آید و سپس با در نظر گرفتن مسائل مربوط به شرایط محیطی کار طراحی کانکس شروع می شود. کانکس ویلایی مورد نظر با در نظر گرفتن مکان ملک و امکانات و سفارش مشتری طراحی خواهد شد و در آن علاوه بر امکانات معمول مورد نظر، سیستم های سرمایش و گرمایش و پارکینگ خودرو هم پیش بینی خواهد شد. برخی از کانکس های ویلایی دو طبقه و برخی یک طبقه است در طراحی اولیه تمام این موارد در نظر گرفته می شود، امکان طراحی کانکس به صورت اختصاصی برای هر مشتری وجود دارد. کانکس ویلایی برای کانکس های طراحی های دو بعدی و سه بعدی انجام می شود و قبل از اجرا مشتری المان های مختلفی که سفارش داده قابل ارزیابی است و در همان مرحله می تواند به کاست و مایز المان ها بپردازند این امر باعث می شود سازنده کانکس ویلایی بهتر بتواند روی المان هایی که مورد نظر مشتریست کار کند در نهایت سازه ای مطابق نیاز و نظر مشتری تحویل دهد. در طراحی متراژ و یا فضا خیلی اهمیت دارد، در همین مرحله قفسه بندی و راهکار های نوینی برای ذخیره سازی پیش بینی می شود، راهرو، کمد و تخت خواب و شلف بندی تماما در طراحی باید مد نظر قرار گیرد همچنین طراح آبجکت های دکوراتیو و تکنیک های طراحیش را برای ایجاد فضایی زیبا در تمام المان های کانکس ویلایی اعمال می کند.

کانکس ویلایی


کانکس ویلایی

ساخت کانکس ویلایی

ساخت کانکس با پیش بینی و طراحی و معماری و محاسبات مختلف و بررسی های فنی صورت می پذیرد، این سازه های سبک و کاربردی در طولانی ترین مدت 7 روز طول می کشد این حالت در صورتی بوجود می آید که شما بخواهید کانکس ویلایی منحصر به فرد با ویژگی های خاص داشته باشید. ساخت کانکس با طی مرحله طراحی شماتیک و کشیدن پلان شروع می شود. در کل ساخت کانکس بعد از محاسبات و ارزیابی طرح استارت می خورد. مواد اولیه ای چون ورق های گالوانیزه ، ورق های آلومینیومی و ساندویچ پانل و ورق فولادی و کامپوزیت و ..در ساخت این سازه استفاده می شود برای ساخت از مواد اولیه سبک و البته قابل حمل استفاده می کنند ولی در اسکلت بندی از آهن استفاده می کنند تا در بلایای طبیعی مقاومت لازم را داشته باشد.

در ساخت کانکس ها ابعاد و اقلیم محیط مورد نظر نیز مد نظر قرار می گیرد. استراکچرها به صورت تک و یا یک دیواره کامل آماده می شود و با دیوار پوش های مختلف تزیین می شود.

مصالح کانکس های ویلایی

همان طور که کانکس ها کاربرد های مختلفی دارند مواد مختلفی در ساخت شان به کار می رود هر چند ابعاد کانکس ویلایی از ویلاهای سنتی کوچکتر است اما مواد و مصالحی که در ساخت این سازه به کار می رود مقاوم است. استراکچر، پوشش بدنه، سقف و عایق بندی همه مواد و مصالحی مجزا ساخته می شود به همین جهت مصالح مختلفی در ساخت آن به کار می رود این به جز پوشش های داخلی و درب و پنجره و کف است. کانکس ها به دلیل دارا بودن نما های متفاوت مواد مختلفی نیز دارند. کامپوزیت در نمای خارجی و پی وی سی و ام دی اف در نمای داخلی کانکس های ویلایی به کار می رود. همین مصالح است که باعث افزایش طول عمر کانکس ها می شود. یکی از مصالحی که که معمولا در ساخت کانکس ویلایی به کار می رود ورق های آلوزینک و گالوانیزه است که هر دو مقاومت بالایی دارند. آلومینیوم یکی دیگر از مصالح ساخت کانکس های ویلایی است اما گالوانیزه به دلیل مقاومت بالایش مورد استقبال است. بدنه کانکس ها از ساندویچ پانل است به این جهت که در عایق بندی به بهترین شکل پوشش دهی صورت گیرد در کانکس هایی که قرار است ثابت بماند از سیمان(در کف) استفاده می شود و در سقف نیز علاوه بر ساندویچ پانل از پلی یورتان و ورق های فولاد استفاده می شود. کانکس ویلایی

جابجایی کانکس های ویلایی

پرتابل کانکس با سازه های سنتی متفاوت است. همانطور که گفته شد برای حمل این گونه کانکس ها مجوز ها و حدود استاندارد مشخصی تعیین شده است به طوری که کانکس های با ارتفاع از زیر شاسی تا بلندترین قسمت نباید بیشتر از 2 و نیم متر باشد این میزان نشان می دهد کانکس هایی با ابعادی بیشتر از این امکان حمل و نقل به صورت پیش ساخته را ندارند و لازم است دیواره ها در محل اجرا جوش بخورد و سر هم شود. وزن کانکس با توجه به مواد به کار رفته در ساخت کانکس مذکور متفاوت است و این نیز می تواند در هزینه حمل و نقل و نوع جابجایی تاثیر گذار باشد، کانکس ویلایی را می توان به راحتی از مکانی به مکان دیگر جابجا کرد و این عمل را نیز بارها تکرار کرد. هنگام ساخت قابلیت جابجایی کانکس های ویلایی باید پیش بینی شود تا بدون نیاز به ساخت مجدد کانکس را بتوان جابجا کرد.

آشنایی با کانکس ماموت

شرکت بزرگ ماموت با تضمین خدمات و کیفیت همراه با گارانتی محصول و خدمات پس از فروش از پیشگامان طراحی انواع ساندویچ پنل و پانل های پیش ساخته، دیواری و سقفی با تجهیزات پیشرفته و بروز است. این مجموعه با بهره گیری از مشاورین متبحر و معتبر هدفش را تولید کانکس های ویلایی مرغوب با تولیداتی با کیفیت، همگام با استاندارد های روز دنیا قرار داده است که با بهره گیری از تیم فنی ماهر و استفاده از مرغوب ترین مصالح تولیدات خود را عرضه می کند با توجه به افزایش تقاضا با مجوز وزارت صنعت و معدن پیشرو در صنعت کانکس سازی است. تولید انواع ساندویچ پانل دیواری، سقفی، سردخانه ای و یک رو و ساندویچ پنل مخفی از دیگر تولیدات این مجموعه است.

بیشترین سوالات پرسیده شده در گوگل توسط مردم درباره ی کانکس ویلایی

از کانکس های ویلایی لوکس در چه مواردی میتوان استفاده کرد ؟

برای خواندن مطالب درمورد کانکس:

مشخصات فنی کانکس های ویلایی ماموت

این کانکس ها با شاسی کف از تیر آهن های مختلف در طرح های دور کلاف و اسکی تهیه می شود. ابعاد و نوع تیرآهن بسته به سفارش مشتری است. اسکلت این کانکس ها 5/15 کیلویی صادراتی است و پروفیل های استراکچرها در ابعاد ” 40 در 40، 40 در 80 و 40 در 60 است ضخامت آن 2 میل و دارای بادبند در شاسی و 4 ردیف پفیلا در بدنه ست ضد زنگ و اجرای جوشهای ممتد با فواصل 5 سانتی متر و در چندین نقطه الکترود از دیگر مشخصات فنی کانکس های ویلایی ست که برای جلوگیری از ایجاد لرزش و صدا پروفیل هایی 57 سانتی متری برای کف اجرا می شود، ضخامت هر کدام به 80 میکرون می رسد.

ورق بدنه و سقف دو رنگ کوره ای و ورق گالوانیزه 0/7 برای سقف با طرح سفال با دو شیب و آب بندی درزها، جنس عایق ها از پلی استایرن آگوستیک فشرده 4 سانتی با دانسیته بالا و ضد حریق و سرما و گرما، مجهز به عایق صوتی و حرارتی است. پوشش های داخلی پی وی سی با تخته کوبی چند لایی 9 میل بدنه دارد و طرح روکش دار چوب است. درب و پنجره ها به تفکیک برای درهای بیرونی یو پی وی سی و درب داخلی اچ دی اف ترکیه ای به کار رفته است. شیشه های دو جداره رفلکس رنگی مجهز به گاز آرگون و آبچکان می باشد که باعث جلوگیری از نفوذ باران به داخل کانکس خواهد شد


عمر کانکس ویلایی

نمی توان به طور قطع عمر کانکس های ویلایی را مشخص نمود اما بسته به اقلیم هوایی و رعایت استانداردها عمر هر کانکس ویلایی را 25 تا 30 سال تخمین زده اند این کانکس ها قابل بازسازی و ترمیم هستند و در صورت نگهداری می توان با تعمیر مختصری نه تنها عمر آنها را افزایش داد بلکه بهره مندی طولانی مدت را از کانکس مورد نظر داشت.

کانکس ویلایی دست دوم

کانکس های ویلایی دست دوم هم به صورت پیش ساخته در محلی نصب شده و بعد از مدتی خریدار تصمیم به فروش آن گرفته است خوب این موضوع مانند تمام محصولات باعث کاهش قیمت اولیه کانکس می شود اما قابلیت فروش از مزایای این سازه است. در تهییه کانکس دست دوم باید سلامت، امکانات و سال تولید و شرکت تولید کننده را مد نظر قرار دهید کانکس های ویلایی بعد از استفاده و نصب نیز قابلیت خرید و فروش دارند و به این طریق می توانید با هزینه مناسب تری کانکس ویلایی تهیه نمایید لازم است قبل از اقدام به تهییه کانکس دست دوم، کانکس از لحاظ قطعات و امکانات مورد ارزیابی دقیقی قرار گیرد.

البته قطعات و متعلقات این کانکس ها قابل تعمیر و تعویض می باشد اما بهتر است دقت کافی در خرید این گونه سازه ها را داشته باشید زیرا تعمیر این گونه کانکس ها ممکن است هزینه ی زیادی را به شما تحمیل کند.

نقشه کانکس ویلایی

همانطور که احتمالا میدانید طرح نقشه اولین قدم برای ساخت یک سازه است زیرا در ابتدا باید به جزییات ساخت، فرایند تولید و محل قرارگیری کانکس توجه نمود. نقشه کانکس ویلایی در دو مرحله طراحی میشود. در مرحله ی اول فاکتورهایی مثل ابعاد، محل قرار گیری درب و پنجره، ارتفاع سازه و طول و عرض کانکس مشخص میشود. در هنگام طرح نقشه ی کانکس ویلایی به دلیل داشتن تجهیزات و امکانات مختلف باید به جزییات دیگری مثل نقشه برق کشی، لوله کشی، تعیین محل قرار دادن سیستم های سرمایشی و گرمایشی و … نیز پرداخت.

در مرحله ی دوم معمولا به جزییات المان های یاد شده میپردازند، برای مثال در مرحله دوم نقشه کشی کانکس ابعاد پنجره ها، قابلیت بازشو بودن یا ثابت بودن و ارتفاع آن ها از کف، سیستم نورپردازی، تاج کانکس و همچنین نمای کانکس مورد بررسی قرار میگیرد.

طراحی نقشه کانکس ویلایی شامل تعیین آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام، استفاده درست از فضای داخلی و پارتیشن های جدا کننده، فضای مناسب برای قرار گیری اتاق ها و همچنین مشخصات کلی مثل ابعاد دقیق سازه است.

در طراحی پلان کانکس ویلایی هر قسمت را در صفحه ای جداگانه و به صورت چند شیت ترسیم میکنند، برای مثال آشپزخانه و کابینت ها و سایر متعلقات، سرویس بهداشتی و تاسیسات مربوط به آن ها، اتاق ها و کمد دیواری، انبار و یا … یک نقشه ی جدا و مربوط به خود دارند که همه ی آن ها در نقشه ی اولیه و در شیت مربوط به همان بخش لحاظ میشوند.

حال که با کانکس ویلایی و چگونگی طرح نقشه ی آن آشنا شدیم بهتر است در مورد مزایای آن توضیحاتی ارائه کنیم.

کانکس ویلایی همچنین نسبت به سازه های سنتی با سرعت بالاتری اجرا میشود، ممکن است ساخت و ساز یک سازه با مصالح ساختمانی بین 6 ماه تا 18 ماه طول بکشد زیرا این کار باید به صورت مرحله به مرحله پیش برود که این مورد باعث میشود آماده سازی این سازه ها طولانی شود. علاوه بر زمانی که باید صرف ساخت سازه ی سنتی شود بحث هزینه های نگهبانی، ناظرین پروژه و هزینه های جاری نیز مطرح میشود که با وجود کانکس های ویلایی این هزینه ها کاهش می یابد.

مقاومت کانکس ویلایی در برابر زلزله به دلیل ساخته شدن از مصالح سبک اما با کیفیت نسبت به سازه های سنتی که وزن بالایی دارند، بیشتر است و در صورت بروز زلزله به راحتی تخریب نمی شوند و در صورتی که تخریب نیز اتفاق بیفتد آوار مصالح آن خطر جانی برای ساکنین نخواهد داشت.

مهم ترین مزیتی که کانکس های ویلایی دارند قابلیت حمل و جابجایی آن هاست، موردی که در سازه های سنتی به هیچ وجه قابل اجرا نیست. کانکس های ویلایی را میتوان از ملکی به ملک دیگر جابجا کرد اما در سازه های سنتی راهی جز تخریب وجود ندارد و امکان دمونتاژ و مونتاژ وجود ندارد.

برای ساخت سازه های سنتی باید شرایط آب و هوایی آن منطقه و فراهم آمدن شرایط خاص دمایی را در نظر گرفت زیرا در غیر اینصورت ممکن است مصالح یخ بزنند و یا تخریب شوند اما کانکس های ویلایی این محدودیت آب و هوایی را ندارند و در هر فصل از سال میتوان آن را اجرا کرد.

یکی از اشکالات ساخت و سازهای سنتی این است که نمی توان از قبل هزینه ها را پیش بینی کرد و هر لحظه ممکن است موردی پیدا شود که بر هزینه ها بیافزاید اما با تهییه کانکس ویلایی میتوان به خوبی هزینه ها را محاسبه کرد و نیازی به صرف هزینه های متفرقه نیست.

کانکس های ویلایی به دلیل ساخته شدن از مصالح با چگالی پایین و ضخامت کمتر و عایق بندی مناسبی که در آن ها صورت گرفته است مانع تبادل حرارتی بین فضای داخلی و خارجی کانکس میشود. معمولا با استفاده از تزریق پلی یورتان و یا ترکیب پلی استایرن و فوم کانکس را به خوبی عایق میکنند.

سازه های سنتی به دلیل چگالی بالای مصالح به کار رفته در آنها و بالا بودن وزن سازه انتقال دما بین محیط داخلی و خارجی به راحتی صورت میپذیرد که ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی شود.

برای خواندن مطالب درمورد انواع کانتینر :

معایب کانکس ویلایی

حال که با مزایای کانکس ویلایی آشنا شدیم بد نیست معایب این سازه ها را نیز بدانیم، در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید.

اولین نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که امکان ساخت کانکس های ویلایی بیشتر از دو طبقه ممکن نیست و حداکثر میتوان بصورت دوبلکس آن را طراحی کرد.

متاسفانه هیچگونه نظارتی بر نحوه ی ساخت این سازه ها از طرف نظام پزشکی وجود ندارد زیرا این نظارت مربوط به سازمان نظام مهندسی نیست و هر گونه نظارتی که توسط مهندسین ناظر انجام میشود از طرف شرکت تولید کننده است. ممکن است اگر ناظر فردی خارج از این مجموعه باشد بتواند با ارائه گزارش کار و پایان کار مسولیت های بعدی را بر عهده بگیرد.

حقیقت انکار ناپذیری که وجود دارد این است که طول عمر این سازه ها در مقایسه با سازه های سنتی کمتر است، برای مثال اگر سازه ی سنتی 50 سال عمر کند کانکس هایی که از نوع ساندویچ پانل هستند 25 تا 30 سال عمر میکنند. در پایان مطلب قصد داریم در مورد روش های افزایش طول عمر این سازه ها صحبت کنیم.

طرح های کانکس ویلایی

کانکس های ویلایی شامل دو دسته ی ساندویچ پانل و سایدینگ هستند که در ادامه ویژگی های هر کدام را بر می شماریم.

کانکس ویلایی ساندویچ پانل

دلیل نامگذاری کانکس ویلایی از نوع ساندویچ پانل این است که این سازه را از پانل های دیواری و سقفی با ضخامت 4 تا 10 سانتی متر میسازند. این کانکس ها به دلیل عایق بندی مناسبی که دارند مناسب ترین گزینه برای شرایط خاص آب و هوایی هستند زیرا مقاومت بالایی در برابر گرما و سرما دارند.

ساخت کانکس های ویلایی ساندویچ پانل با ابعاد و نقشه های مختلف امکان پذیر است و از این لحاظ محدود نیستند. نکته ای که باید در مورد این سازه ها بگوییم این است که قابلیت دمونتاژ و مونتاژ دارند و میتوان در محل آن ها را اجرا کرد یا میتوان به صورت پیش ساخته آن ها را به مکان مورد نظر منتقل کرد.

کانکس ویلایی سایدینگ

این نوع کانکس ها با نمونه ی ساندویچ پانل از نظر اجرا و ویژگی هایی که دارد متفاوت هستند، این نوع کانکس ها دارای اسکلت فلزی با ستون های متعدد است که ورقه های دیواری و سقفی به شکل افقی روی ستون ها قرار میگیرد.

ظاهر و نمای این کانکس ها نسبت به نوع ساندویچ پانل بهتر و زیباتر است. همچنین ستون این کانکس ها با عایقی از جنس پلی استایرن پوشیده شده است.

این کانکس ها را با نام ویلای کانادایی نیز میشناسند زیرا برای اولین بار در کشور کانادا ساخته شدند.

انواع مدل های کانکس ویلایی

کانکس ویلایی به دو دسته کلی تقسیم می شود:

کانکس ویلایی ساندویچ پنل:

به دلیل مصالحی که در ساخت این نوع کانکس استفاده می شود، به آن کانکس ویلایی ساندویچ پنل می گویند. زیرا از پنل های سقفی و دیواری برای ساختن آن استفاده می شود. اگر منطقه ای که قصد عزیمت به آن را دارید دارای آب و هوای خیلی گرم یا خیلی سرد است، حتما از این نوع کانکس خریداری نمایید. زیرا پنل های ساندویچی مقاومت و استحکام زیادی در برابر شرایط جوی دارند. همچنین اگر برای جا به جایی این کانکس ویلایی با مشکل مواجه هستید، می توانید قطعات آن را جدا کرده و خیلی راحت آن را منتقل نمایید.

کانکس ویلایی سایدینگ:

کانکس ویلایی با مدل سایدینگ از ورقه های مستحکم فلزی ساخته می شود. ابتدا برای این نوع کانکس ستون هایی در نظر گرفته می شود و بعد از قرار دادن ستون ها ورقه های فلزی بر روی سقف و دیواره آن نصب می گردد. به لحاظ ظاهری این نوع کانکس زیبایی بیشتری دارد.

کانکس های ویلایی را می توان از جنس چوب و یا بتنی نیز ساخت که این موضوع بستگی به نظر و سفارش مشتری دارد. همچنین هزینه هر کدام با دیگری فرق دارد. پس شما ابتدا باید قطعات و مصالحی که مدنظر تان است را انتخاب نمایید و سپس هزینه آخر را برای ساخت کانکس محاسبه کنید.

مدل های ویلایی دست دوم

این نوع کانکس ها هم به صورت نو و هم به صورت دست دوم خرید و فروش میشوند، گاهی اوقات صاحب کانکس ویلایی به دلیل کمبود فضا برای نگهداری از کانکس و یا جبران بخشی از هزینه ها تصمیم به واگذاری کانکس ویلایی به صورت دست دوم میگیرد. قیمت کانکس ویلایی دست دوم نسبت به نو 30 تا 40 درصد کمتر است و برای مشتریان این سازه ها مقرون به صرفه است. قیمت کانکس های دست دوم بر اساس امکانات سازه، ابعاد، میزان سلامت، شرکت و کشور تولید کننده و به صورت توافقی بین خریدار و فروشنده تعیین میشود. بهتر است قبل از خرید این کانکس ها به صورت حضوری از آن ها بازدید کنید و از امکانات و تجهیزات و همچنین میزان سلامت آن نیز آگاه شوید. در صورتی که کانکس نیاز به تعمیر داشته باشد باید هزینه ی تعمیر توسط فروشنده پرداخت شوید یا از مبلغ کل کم شود.

برای خواندن مطالب درمورد قیمت و خرید کانتینر :

عمر کانکس ویلایی

موضوع مهمی که قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم طول عمر کانکس ویلایی و همه ی کانکس هاست، قبلا نیز گفتیم که طول عمر کانکس شاید به اندازه ی طول عمر یک سازه سنتی نباشد اما در صورتی که از مواد و مصالح با کیفیت استفاده شود قطعا طول عمر بیشتری دارد همچنین شرایط آب و هوایی مناسب، استفاده ی صحیح و میزان توجه به جزییات هنگام ساخت و… همگی بر این موضوع اثر میگذارند و کانکس میتواند بین 25 تا 30 سال عمر مفید داشته باشد البته در صورت رسیدگی مداوم به کانکس و تعمیر به موقع و بازسازی آن کانکس ها میتوانند تا 50 سال نیز در اختیار شما باشند. کانکس ها قابلیت جابجایی دارند و این ویژگی نیز بر طول عمر آن ها اثر میگذارد، در صورتی که قرار است از کانکس در محیطی با شرایط آب و هوایی خاص استفاده کنید حتما این مورد را به شرکت سازنده یادآور شوید تا بر اساس آب و هوای آن منطقه کانکس را عایق بندی کنند و از مصالح مرغوب برای ساخت آن استفاده شود.

در ادامه به چند عامل تاثیر گذار بر عمر کانکس اشاره میکنیم:

نوع کاربری کانکس از عواملی است که روی عمر کانکس تاثیر دارد، برای مثال کانکس های کارگاهی به دلیل جابجایی های متعدد و استفاده های بیشتر از آن ها نسبت به کانکس های مسکونی و ویلایی طول عمر کمتری دارند.

نوع و شرایط محیطی نیز مهم است، تغییرات آب و هوایی و شرایط محیطی میتواند بر طول عمر کانکس ها اثر بگذارد.

طراحی کانکس از مهم ترین فاکتورهای اثر گذار بر عمر این سازه هاست، هرچقدر زمان بیشتری برای طراحی و ساخت این سازه ها صرف شده باشد، طراحی آن ها مهندسی تر باشد، همچنین هرچقدر به جزییات تولید این سازه ها مثل توزیع یک اندازه ی وزن توجه شده باشد و مصالحی که برای ساخت آن ها به کار میرود مناسب شرایط محیطی و کاربری کانکس باشد طول عمر این سازه ها نیز بیشتر است.

چگونگی جابجایی و بارگیری این سازه ها نیز اهمیت دارد، هرچقدر بارگیری با دقت بیشتر و با کمک افراد با تجربه تر انجام شود و قلاب هایی که برای بارگیری و جابجایی به این کانکس ها متصل شده تحمل وزن بالایی داشته باشند مشخصا روی سلامت و طول عمر این سازه ها نیز اثر میگذارد.

این نکته را بارها یادآوری کردیم، در صورتی که از مصالح مرغوب و با کیفیت برای ساخت اسکلت و شاسی کانکس (با استفاده از تیرآهن های متفاوت) به کار رفته باشد و همچنین وزن کانکس متناسب باشد، نوع جوش کاری ورقه ها با کمک الکترود و با پرچ کمتر باشد و در نهایت عایق بندی مناسب صورت گرفته باشد عمر این سازه ها بالاتر می رود.

امیدواریم خواندن این مطلب در جهت بالا بردن اطلاعات شما در مورد کانکس ویلایی موثر باشد و از خواندن این مطلب لذت برده باشید. تنها نکته ای که لازم میدانیم در پایان آن را یادآوری کنیم معرفی برترین شرکت تولید کننده ی انواع کانکس است. شرکت میاک کانتین با سال ها تلاش و تجربه در زمینه ی طراحی و تولید انواع کانکس سعی در تولید سازه های با کیفیت و کاربردی دارد. از اهداف این شرکت تولید انواع کانکس با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است. همچنین جلب رضایت خریداران عزیز برای شرکت میاک کانتین در اولویت است. شرکت میاک کانتین قصد دارد با تولید محصولات داخلی مرغوب و متناسب با نیاز هموطنان به واردات انواع سازه های فلزی را به حداقل برساند.

اینستاگرام میاک کانتین را دنبال کنید 

کانکس مسکونی

کانکس مسکونی به خانه ها و سازه های پیش ساخته گفته میشود که با هدف اسکان موقت مورد استفاده قرار میگیرند. جنس این سازه ها به فولادی، بتنی و چوبی تقسیم بندی میشوند که نوع فلزی آن رایج تر از سایرین می باشد
مصالح به کار رفته در کانکس مسکونی تفاوت زیادی با سازه های سنتی دارد و به همین خاطر ویژگی های جدیدی هم دارد که پیش از این سازه ها نداشتند
این امکان وجود دارد که سازه را به صورت پیش ساخته در کارگاه ها تولید کنیم و به صورت آماده حمل کرده و در محل مورد نظر قرار داد.

کانکس مسکونی توسط پلان مربوط به سازه مسکونی طراحی می گردد که تمام مشخصات یک سازه مسکونی را دارا می باشد. از قبیل پارتیشن های داخلی، جدا سازی فضاهای مربوط به یک کانکس مسکونی، اتاق خواب، حال و پذیرایی، سرویس بهداشتی و حمام، آشپزخانه و حتی کفش کنی و تراس و شاید انباری که تمامی این موارد با در نظر گرفتن نیاز مشتری محترم طراحی می گردد.
در یک کانکس مسکونی به هر ابعاد و اندازه میتوان اتاق بندی و.. در نظر گرفت که تمام این موارد خود دارای تجهیزاتی هستند.
در کانکس های مسکونی، سرمایش و گرمایش هم به واسطه وجود عایقهای قوی در دیواره ها و سقف وجود ندارد و کانکس های مسکونی از این نظر عایق می باشند.

کانکس‌ها معمولا ضد حریق، ضد رطوبت، ضد زنگ و ضد صدا هستند. در برابر زلزله، سرما و گرما مقاومند. دارای تنوع در طرح و نقشه بوده، پرت مصالح در آن‌ها وجود ندارد
در حقیقت یکی از معایب انواع کانکس ها افت قیمت در زمان فروش دست دوم آنها است، ولیکن با بررسی دقیق کانکس مسکونی از نظر فنی و دارا بودن تمامی نکات ایمنی می تواند گزینه مناسبی جهت خرید باشند. حتما در زمان تهییه کانکس مسکونی دست دوم به موارد عایق بندی، جنس کلی سازه، صدمات وارد شده دقت نمایید
شما ميتوانيد کانکس مسکونی مورد نظر را در ابعاد مورد نياز سفارش داده و در مدت زمان كم از شركت میاک خريداری نموده و به مكان مورد نياز حمل نماييد و بعد از اتمام كار و رفع نياز كانكس را دو مرتبه به فروشش برسانيد

کانکس پیش ساخته ویلایی

کانکس ویلایی شاید راحت‌ترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه برای به دست آوردن یک ویلای پیش‌ساخته یا سوئیت شیک با امکانات بسیاری نظیر، حمام، آشپزخانه، دستشویی، سالن بیلیارد، سالن‌های ورزشی، کتابخانه، محیط‌های لوکس برای مهمانی و اتاق‌خواب و … باشد
این سازه درواقع نوعی ویلای پیش‌ساخته است که به‌صورت کانکس تولیدشده است. تمامی امکانات یک ویلا را می‌توان در آن جای داد و استفاده کرد، فقط اصلی‌ترین تفاوت آن با ویلای پیش‌ساخته و ویلای سنتی که با استفاده از مصالح سنگ و سیمان و آهن ساخته می‌شود وجود داشته و مصالح بکار رفته در کانکس ویلایی بسیار متفاوت می‌باشد
کانکس پیش ساخته ویلایی به علت مقاومت بالای مواد و سبک بودن در هنگام زلزله از آور کمتری برخوردار بوده و آسیب کمتری به همراه دارد در صورتی سازه های سنتی با مواد سنگین تر اجرا می گردد و مقاومت آنها در برابر زلزله کمتر و آور و تخریب بیشتری به همراه دارد.
کانکس ویلایی پیش ساخته به سازه های از قبل آماده شده و قابل جابجایی اطلاق می گردد. سازه های کانکس و یا کانتینر بهترین گزینه برای ساخت کانکس ویلایی پیش ساخته می باشد.
ساختمانهای پیش ساخته به طور کل به چندصورت بتنی – فلزی – چوبی و 3D می باشند و هر کدام از این موارد دارای مزیت ها و معایب خاص خود می باشند که بر اساس شرایط مکانی و شرایط هر کشور بعضی بر دیگری به علت امکانات و عوامل مختلف می تواند اقتصادی و کاربردی باشد.

کانکس ویلایی - meyakcontain.com
کانکس ویلایی - meyakcontain.com

محاسبه قیمت ویلای پیش ساخته بعد از مشخص شدن پلان و نقشه های فنی توسط سازنده همچنین لحاظ کردن امکانات مورد نیاز داخل کانکس، بطور دقیق انجام خواهد شد به این دلیل که متراژ های متفاوت و امکانات گذاشته شده در هر ویلای پیش ساخته و محل ساخت یا تحویل آن باعث تغییر قیمت خواهد شد
ویلاهای پیش ساخته بر اساس نقشه ای که از قبل تهیه می گردد. در یک ویلای پیش ساخته کیفیت مواد اولیه بکاربرده در عمر و ماندگاری ویلا تاثیر گذار می باشد. همچنین با توجه به همین کیفیت قیمت تمام شده کار نیز متفاوت خواهد بود
این نوع محصولات قابلیت استفاده در هر شرایط را دارند. بدلیل بدنه ضد رطوبت می توان از آنها در مناطق ساحلی استفاده کرد. همچنین انها در برابر سرما و گرما عایق هستند و سیستم تهویه مناسبی دارند

سوالات متداول کانکس ویلایی

کانکس های ویلایی قابلیت جابه جایی دارد و یکی از عمده ترین تفاوت های این کانکس ها با ویلای سنتی همین موضوع است. برای کانکس هایی که بناست جا به جا شوند، حمل و نقل در همان جا پیش بینی می شود. به صورت ویژه کانکس های ویلایی سرعت اجرای بالایی نسبت به سازه های سنتی دارند. کانکس ویلایی که ملک ییلاقی نیز به آنها گفته می شود قابلیت اجرا مطابق میل هر شخصی را دارد.

یکی از مصالحی که که معمولا در ساخت کانکس ویلایی به کار می رود ورق های آلوزینک و گالوانیزه است که هر دو مقاومت بالایی دارند. آلومینیوم یکی دیگر از مصالح ساخت کانکس های ویلایی است اما گالوانیزه به دلیل مقاومت بالایش مورد استقبال است

شرکت بزرگ ماموت با تضمین خدمات و کیفیت همراه  با گارانتی محصول و خدمات پس از فروش از پیشگامان طراحی انواع ساندویچ پنل و پانل های پیش ساخته، دیواری و سقفی با تجهیزات پیشرفته و بروز است

4 دیدگاه دربارهٔ «کانکس ویلایی: آنچه قبل خرید باید بدانیم (لیست قیمت);

دیدگاهتان را بنویسید